Dvoudobý kop - tipy ke zlepšení

Autor: Tomáš Vojtěchovský

Dvoudobý kop velmi účinně pomáhá záběru a přitom energetický výdaj je nízký. Je to proto, že využíváme přenosu váhy boků, kde pracují svaly středu těla. Tyto svaly jsou mnohem méně náchylné k únavě než svaly na nohou nebo rukou.

Nácvik dvoudobého kopu může dělat problémy, protože v sobě máme silnou instinktivní potřebu kopat, aby nám nohy neklesaly ke dnu. Série následujících kroků by měla pomoci ke zvládnutí účinného a správně načasovaného dvoudobého kopu.

  • Začněte Supermanovým splýváním (lekce 1 instruktážního DVD Kraul Snadno), bez kopání. Splývejte, dokud pokračujete v pohybu vpřed nebo dokud vám vystačí dech. Několikrát to zopakujte a soustřeďte se na vyrovnané nohy, které jsou klidně taženy za tělem.
  • Pak ze splývání přejděte do bruslařské polohy (lekce 2 instruktážního DVD Kraul Snadno). Jemně stáhněte jednu ruku na bok a druhou nechte protaženou a směřující přímo dopředu před tělem. Několikrát si to vyzkoušejte na každé straně, abyste to zažili nový pohyb.
  • V dalším kroku začněte jako výše. Když se otáčíte na levou stranu (levá vedoucí ruka), ve stejný okamžik pravou nohou kopněte směrem dolů. Kop není nijak silný; můžete si představit jemné švihnutí celou nohou s uvolněným kotníkem. Měli byste cítit spojení mezi kopem pravou nohou a rotací těla doleva. Skončíte v bruslařské poloze na levém boku.

Postavte se a zopakujte to. Postavte se a zopakujte to. Postavte se a zopakujte to.

Stejně tak to vyzkoušejte i na pravé straně (tedy s kopem levé nohy). Propojte protilehlé končetiny, abyste synchronizovali kop a protažení do bruslení.

Zvládnutí dvoudobého kopu je dlouhodobá záležitost a dopřejte si dostatek času pro cvičení. Na videu níže plave Laure Manaudou, jejíž dvoudobý kop je učebnicový.

Objednejte si zdarma emailový minikurz

Plaveme jako ryba

  • naučíte se plavat rychleji a s menší námahou
  • objevíte tajemství nejlepších světových plavců
  • získáte zaručený postup pro postupné zlepšování

Spam neděláme.
Váš e-mail je v bezpečí.